SIMO Educació 2018, què ens porta de nou?
ÚLTIMES TENDÈNCIES QUE PRESENTEN AL SALÓ
Aprofitant que fa pocs dies ha tingut lloc SIMO EDUCACIÓ 2018, anem a repassar les últimes tendències en tecnologia aplicada al’educació. Es tracta d’un saló organitzat per IFEMA i Educació3.0,una publicació especialitzada, que s’ha convertit en un esdeveniment de referència per a l’ensenyament. Aquest any, SIMO EDUCACIÓ ha rebut més de 10.000 visitants en només tres dies, un 6% més de públic que l’any passat.
En aquesta edició, la trobada s’ha celebrat sota el lema “Innovar en Educació per transformar el món” i ha reunit 225 empreses i marques de 22 països, líders en tecnologia i continguts digitals per a l’ensenyament. Del 13 al 15 de novembre, s’ha presentat una important perspectiva de les eines i solucions tecnològiques d’avantguarda al servei de la innovació educativa, així com per a la millora dels processos d’aprenentatge i de la gestió de centres d’ensenyament.
Algunes de les empreses líders en tecnologia i educació que s’han donat cita aquest any en SIMO han estat: CASIO, DELL, EPSON, GOOGLE FOR EDUCATION, HP, MICROSOFT, SAMSUNG, BMAKER, LEGO EDUCATION ROBOTIX, EDEBÉ, EDELVIVES, OXFORD UNIVERSITY PRESS o VICENS VIVES, entre d’altres.
Pel que fa al contingut d’aquesta edició, algunes de les expressions que més han sonat han estat: gamificació, realitat virtual, robòtica i programació per a nens, connectivitat a les aules, entorns segurs o personalització.
Des de la seva plataforma SIMO Educació Innova, el saló ens presenta les 20 novetats més destacades pel que fa a tecnologia:
Grup Ormo: Cloubi
Cloubi és una plataforma en línia d’origen finlandès que permet als centre d’ensenyament, professors i editors crear continguts educatius digitals interactius seguint la seva pròpia filosofia.
EDEBE: AMIC
Aquest entorn immersiu per a Primària i Secundària per facilitar l’ús de metodologies centrades en l’alumne i en els entorns d’aprenentatge personalitzats (PLE).
XIFRA EDUCATION SL: App Xifra Educació
Una aplicació de gestió integral de centres d’ensenyament i de comunicació que disposa de versió per a dispositius mòbils i que alerta quan es rep un missatge de qualsevol usuari del centre.
Esri Espanya: Esri School Program
Aquest programa inclou programari geoespacial amb mapes 2D i 3D i continguts educatius i formatius tant per a alumnes com per a professors.
COMPLUBOT SL: CRUMBLE JUNIOR
Aquesta plataforma robòtica compatible amb blocs de construcció (LEGO) permet programar per blocs amb alumnes a partir de 4t de Primària.
ROBOTRÓNICA: The robot museum, passi educatiu
A través de la gamificació, els estudiants aprenen els conceptes bàsics de la robòtica i electrònica, juntament amb valors com cooperació, injustícia i creativitat.
Macmillan Education i BQ: bMaker
Dirigida a alumnes d’entre 8 i 15 anys, aquesta solució inclou una plataforma digital i els kits de robòtica necessaris per facilitar l’aprenentatge de programació i robòtica amb una metodologia basada en l’aprenentatge cooperatiu, pràctic i per resolució de projectes.
Promethean LTD: Promethean Whiteboard App
Aquesta aplicació permet dividir l’espai de treball en dues parts per fomentar el treball col·laboratiu i reconeix gestos sobre la seva superfície com fer zoom o esborrar el contingut.
ALLNET: Brick’R’Knowledge
Un kit electrònic que permet interconnectar brics de forma fàcil de crear circuits i programar el seu funcionament amb programari de codi obert.
Grup Baula: La llegenda del llegat
Aquest projecte per a Primària busca convertir l’alumne en protagonista del seu aprenentatge gràcies a la gamificació. Ofereix a més un mòdul generador d’avaluacions i un altre de rúbriques.
SM: Apprender
Una botiga d’aplicacions educatives que atén totes les etapes i les principals matèries, potenciant el desenvolupament de les intel·ligències múltiples en un entorn segur per als alumnes.
Atlantic Devices Post Print, SL: Smart e-Blackboard G3
Aquesta pissarra de grans dimensions (4 metres) té una doble funcionalitat: és alhora una pissarra tradicional i una pantalla HD multitàctil col·laborativa.
Flexbot: Flexbot ClassPack Primària
Diferents kits d’electrònica i robòtica que permeten incorporar aquestes disciplines de manera transversal i col·laborativa en assignatures tan diverses com la música o les Ciències Naturals.
Smart Crambo: Solució integral TIC per a centres educatius SMART
Aquesta solució, basada en formació, maquinari i programari, pot personalitzar segons les necessitats de cada centre i complementar-se amb kits de STEAM, visualitzadors de documents, sistemes de manteniment remot d’equips …
EDITORIAL VICENS VIVES: Scottie Go!
Un joc de programació per a estudiants a partir de 6 anys que permet crear seqüències ordenant peces de cartró manipulables i executar-les a través d’una aplicació mòbil
SAMSUNG: Galaxy Tab S4
Aquesta tauleta amb pantalla de 10,5 polzades i sistema operatiu Android pot transformar-se en un ordinador tradicional quan s’utilitza amb l’accessori dex.
CAMP TECNOLÒGIC: DOBOT Magician
Un braç robòtic que acosta el món de la indústria 4.0 als estudiants de Secundària, Batxillerat, FP i universitats.
MICROSOFT: #MicrosoftEDULab
Aquest espai té com a objectius crear un espai d’interacció i exploració amb les noves tecnologies, desenvolupar competències del segle XXI i potenciar un treball col·laboratiu i de qualitat entre la comunitat educativa.
CASIO: Escoles lliures de mercuri
Els primers centres certificats com ‘Escoles lliures de mercuri’ estan treballant ja amb ecoproyectores amb tecnologia LED-làser i amb itineraris sostenibles.
HP: HP Elite Slice G2 amb Intel Unite
Aquest equip amb processador Intel Core VPRO permet connectar l’ordinador del professor o l’alumne sense fils per a compartir materials i col·laborar en temps real.