Eduzone | SIMO Educació 2018, què ens porta de nou?
1653
post-template-default,single,single-post,postid-1653,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-4.1,header_top_hide_on_mobile,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.5,vc_responsive
 

SIMO Educació 2018, què ens porta de nou?

SIMO Educació 2018, què ens porta de nou?

ÚLTIMES TENDÈNCIES QUE PRESENTEN AL SALÓ

Aprofitant que fa pocs dies ha tingut lloc SIMO EDUCACIÓ 2018, anem a repassar les últimes tendències en tecnologia aplicada al’educació. Es tracta d’un saló organitzat per IFEMA i Educació3.0,una publicació especialitzada, que s’ha convertit en un esdeveniment de referència per a l’ensenyament. Aquest any, SIMO EDUCACIÓ ha rebut més de 10.000 visitants en només tres dies, un 6% més de públic que l’any passat.

En aquesta edició, la trobada s’ha celebrat sota el lema “Innovar en Educació per transformar el món” i ha reunit 225 empreses i marques de 22 països, líders en tecnologia i continguts digitals per a l’ensenyament. Del 13 al 15 de novembre, s’ha presentat una important perspectiva de les eines i solucions tecnològiques d’avantguarda al servei de la innovació educativa, així com per a la millora dels processos d’aprenentatge i de la gestió de centres d’ensenyament.

Algunes de les empreses líders en tecnologia i educació que s’han donat cita aquest any en SIMO han estat: CASIO, DELL, EPSON, GOOGLE FOR EDUCATION, HP, MICROSOFT, SAMSUNG, BMAKER, LEGO EDUCATION ROBOTIX, EDEBÉ, EDELVIVES, OXFORD UNIVERSITY PRESS o VICENS VIVES, entre d’altres.

Pel que fa al contingut d’aquesta edició, algunes de les expressions que més han sonat han estat: gamificació, realitat virtual, robòtica i programació per a nens, connectivitat a les aules, entorns segurs o personalització.

Des de la seva plataforma SIMO Educació Innova, el saló ens presenta les 20 novetats més destacades pel que fa a tecnologia:

Grup Ormo: Cloubi
Cloubi és una plataforma en línia d’origen finlandès que permet als centre d’ensenyament, professors i editors crear continguts educatius digitals interactius seguint la seva pròpia filosofia.

EDEBE: AMIC
Aquest entorn immersiu per a Primària i Secundària per facilitar l’ús de metodologies centrades en l’alumne i en els entorns d’aprenentatge personalitzats (PLE).

XIFRA EDUCATION SL: App Xifra Educació
Una aplicació de gestió integral de centres d’ensenyament i de comunicació que disposa de versió per a dispositius mòbils i que alerta quan es rep un missatge de qualsevol usuari del centre.

Esri Espanya: Esri School Program
Aquest programa inclou programari geoespacial amb mapes 2D i 3D i continguts educatius i formatius tant per a alumnes com per a professors.

COMPLUBOT SL: CRUMBLE JUNIOR
Aquesta plataforma robòtica compatible amb blocs de construcció (LEGO) permet programar per blocs amb alumnes a partir de 4t de Primària.

ROBOTRÓNICA: The robot museum, passi educatiu
A través de la gamificació, els estudiants aprenen els conceptes bàsics de la robòtica i electrònica, juntament amb valors com cooperació, injustícia i creativitat.

Macmillan Education i BQ: bMaker
Dirigida a alumnes d’entre 8 i 15 anys, aquesta solució inclou una plataforma digital i els kits de robòtica necessaris per facilitar l’aprenentatge de programació i robòtica amb una metodologia basada en l’aprenentatge cooperatiu, pràctic i per resolució de projectes.

Promethean LTD: Promethean Whiteboard App
Aquesta aplicació permet dividir l’espai de treball en dues parts per fomentar el treball col·laboratiu i reconeix gestos sobre la seva superfície com fer zoom o esborrar el contingut.

ALLNET: Brick’R’Knowledge
Un kit electrònic que permet interconnectar brics de forma fàcil de crear circuits i programar el seu funcionament amb programari de codi obert.

Grup Baula: La llegenda del llegat
Aquest projecte per a Primària busca convertir l’alumne en protagonista del seu aprenentatge gràcies a la gamificació. Ofereix a més un mòdul generador d’avaluacions i un altre de rúbriques.

SM: Apprender
Una botiga d’aplicacions educatives que atén totes les etapes i les principals matèries, potenciant el desenvolupament de les intel·ligències múltiples en un entorn segur per als alumnes.

Atlantic Devices Post Print, SL: Smart e-Blackboard G3
Aquesta pissarra de grans dimensions (4 metres) té una doble funcionalitat: és alhora una pissarra tradicional i una pantalla HD multitàctil col·laborativa.

Flexbot: Flexbot ClassPack Primària
Diferents kits d’electrònica i robòtica que permeten incorporar aquestes disciplines de manera transversal i col·laborativa en assignatures tan diverses com la música o les Ciències Naturals.

Smart Crambo: Solució integral TIC per a centres educatius SMART
Aquesta solució, basada en formació, maquinari i programari, pot personalitzar segons les necessitats de cada centre i complementar-se amb kits de STEAM, visualitzadors de documents, sistemes de manteniment remot d’equips …

EDITORIAL VICENS VIVES: Scottie Go!
Un joc de programació per a estudiants a partir de 6 anys que permet crear seqüències ordenant peces de cartró manipulables i executar-les a través d’una aplicació mòbil

SAMSUNG: Galaxy Tab S4
Aquesta tauleta amb pantalla de 10,5 polzades i sistema operatiu Android pot transformar-se en un ordinador tradicional quan s’utilitza amb l’accessori dex.

CAMP TECNOLÒGIC: DOBOT Magician
Un braç robòtic que acosta el món de la indústria 4.0 als estudiants de Secundària, Batxillerat, FP i universitats.

MICROSOFT: #MicrosoftEDULab
Aquest espai té com a objectius crear un espai d’interacció i exploració amb les noves tecnologies, desenvolupar competències del segle XXI i potenciar un treball col·laboratiu i de qualitat entre la comunitat educativa.

CASIO: Escoles lliures de mercuri
Els primers centres certificats com ‘Escoles lliures de mercuri’ estan treballant ja amb ecoproyectores amb tecnologia LED-làser i amb itineraris sostenibles.

HP: HP Elite Slice G2 amb Intel Unite
Aquest equip amb processador Intel Core VPRO permet connectar l’ordinador del professor o l’alumne sense fils per a compartir materials i col·laborar en temps real.



%d bloggers like this: